Praegusel ajal on elu väga mugavaks läinud. Kõikvõimalikud asjad tehakse heal organiseerimisel ning raha olemasolul ette ja taha ära. Ise justkui ei peakski koduseinte vahelt välja ronima, aga ausalt öeldes, kes päris nii elada tahaks. Kui tänapäeval on selliseid mugavaid lahendusi loodud, siis miks ei peaks neid kasutama? Olgu sa siis kas haige, väsinud või lastega üksi kodus. Mugav on toit koju tellida, eks! Tellisin ise ka ja selle tõttu tekkis mõte erinevaid võimalusi proovida ja neid võrrelda. Loe edasi, kui tahad minu abil õige(ma) valiku enda jaoks teha. 🙂
Ma jäin vahepeal lastega nädalaks üksi koju, sest härral oli vaja Soomes oma suurel projektil näpuga järge ajada. Ühel päeval oli vaja süüa ostma minna. Mõtlesin, kuidas see kahe lapsega välja näeks. Kutt küll kuhugi ei jookse, aga preili piisavalt tahtmist ja väge täis, et isepäi “maailma” avastama minna. Võtan ostukäru ja panen preili sinna istuma? Kuti panen siis turvahälliga korvi peale? Kuhu siis toidu panen? Või kutti tassin samal ajal käe otsas? Või panen kuti ilusti täiesti korvi sisse ja preili käib käekõrval? Küsimusi ja võimalusi oli mitmeid, mille tõttu otsustasin siiski toitu koju tellida. Varem seda teinud pole, aga kindlasti tahtsin kunagi ära proovida. Nüüd siis oligi sobilik aeg. PS! Preili on tegelikult üpris sõnakuulelik, eriti uues olukorras ja kui piisavalt jutustada ja seletada kõige kohta, siis ta kuulab hoolega ja KUULAB päriselt. Seega saaksime kenasti hakkama ka kolmekesi poes käies. Seekord oli huvi ja mugavuse tunne suurem. 😀
Meie suurimad toidupoeketid on hetkel järgmised ja e-tellimusi võimaldavad:
PS! Alltoodud info on kõigest minu arvamus ning kasutuskogemuse tagasiside. Tegemist pole koostööga.
Igast poest on tellitud vähemalt 2 korda, et mitte kujundada arvamust ühe tellimuse põhjal.
Kauplus ja võrdluspunkt | Selver | Coop | Maxima | Prisma |
E-poe kasutusmugavus | Mugav, lihtne, selge | Selge, aga vähe võimalusi(kommentaarid, ostukorvi ülevaade, võimalus asju muuta jms) | Mugav, lihtne, selge | Mugav, lihtne, selge |
Tooteinfo* | Palju infot(tootekirjeldus, säilitamine, allergeenid, koostis, toitumisalane teave, päritolu) | Veidi vähem infot | Samuti palju infot | Veidi vähem infot |
Lisakommentaaride võimalus | Lahter üldiste kommentaaride jaoks olemas ja toimis | Pole ühtki lahtrit | Ainult kullerile võimalik teade jätta, saatsin eraldi e-kirja, ei toiminud | Iga toote juurde saab kommentaari jätta ja kohaletoimetamise kellaaega valides on lahter üldiste kommentaaride jaoks ka olemas |
Kauba kohaletoimetamine | Vahest varem, samal ajal või tunnike peale minu reserveeritud kellaaja algust(vahemik 2h kaupa). Kaup toodi uksetaha kätte, kuller viisakas | Sama | Sama | Sama |
Kauba pakendamine | Võimalik valida kauba saatmiseks paberkott(linnuke märkida), puu- ja köögiviljad palusin ilma kilekottideta ja sain ka. Külmutatud kaup kilekotis. | Kilekottide meri ütleb kõik.. Kirjale vastasid, et püüavad paberkotte kasutada. Külmutatud kaup kilekotis. | Ainult kilekotid. Kirjale vastasid, et saadavad info komplekteerijale. Sain siiski hunnikuga väikeseid ja suuri kilekotte.. Külmutatud kaup kilekotis. EDIT! Kohe-kohe saab neilt ka paberkotis tellida. Hetkel mingi tehniline probleem ja igast seadmest ei näe valikut | Kõik puu- ja köögiviljad pandi ühte paberkotti ja ilma kileta. Täpselt nii nagu toodete juurde ja üldlahtrisse oma kommentaarid/soovid jätsin. Teised kaubad ka paberkotis. Ainuke, kes saatis külmutatud asja paberkotis. |
Kaalukaup | Kogus arvestatakse tellitud kaalu järgi | Kogus arvestatakse tüki järgi | Osadel asjadel tüki kaupa, osadel kaalu järgi, osadel saab valida emba-kumba | Kogus arvestatakse tüki järgi |
Asendustoote lahter | Olemas | Pole | Olemas | Olemas |
Tasuta tarne alates.. | 99,99 | 99,00 | 49,99 | Kõik tarned on tasulised, olenemata tellimuse summast |
Toidukapi võimalus | EI, aga isiklikku kodu-pakiautomaati küll(Cleveron 201) | JAH, tasuta | EI | Jah, DPD pakiautomaati, kuigi toitu lisades ütles, et mul on ostukorvis toode, mida ei saa automaati toimetada. Kustutasin ja lisasin lusikad. Ikka sama tekst.. |
Ise poodi järele | JAH, valitud kauplused | JAH, 1 kauplus Pärnus | EI | JAH, valitud kauplused |
Minimaalne ostusuma | Alammäär puudub | Alammäär puudub | 20 eurot | Alammäär puudub |
Tellitud kaup vs reaalsus | Kui mõni toode oli otsas ja ma ei soovinud asendust, tagastati raha. Kui asendustoode oli lubatud, aga neil poes polnud, siis tagastati raha. Kõik toimis nii nagu kirja sai pandud. Saadeti hea ülevaatega kiri, mis tooted välja jäeti/asendati ja mis vahed tekkisid kaalukaubaga. Kui maksid rohkem, saad raha tagasi. Kui said suurema kaaluga kaupa, ei tehta midagi | Saadeti lihtsalt tellimuse kinnitus ja arve mõni aeg peale seda, kui kaup kohale toodud. Vahepealset ülevaadet ei saadetud(hea oleks ju teada, millest ilma jääd jne) | Saadeti samuti hea ülevaatega saateleht. Ülemakstud kaalukauba eest sain ka raha tagasi. | Saadeti samuti hea ülevaade komplekteeritud kaubast, kõik tooted, mis tellisin, olid olemas ja sain kätte. Vahva on veel see, et komplekteerija nimi on ka väljatoodud. Tead siis, keda kiita või laita. |
*PS! Kontrollitud tooted(kirjelduse osas): Farmi täispiim 2L perepakk, Leiburi mitmevilja röstsai, banaan, Põltsamaa kodune seljanka.
Väike statistika minu instagrammi kontol läbiviidud küsitlusest.
Miks inimesed rahule ei jäänud oma ostukogemusega?
- Palju kilekotte sai kaasa
- Soov ise oma puu- ja köögivilju valida
- Vale kaup
- Halvasti pakitud tooted- õrnemad asja lödid jms
- Aegunud tooted
- Mõned manisid, et ei saa teenust kasutada kuna elavad maal
Mida ise jälgida?
- kui soovid kilekotivabalt puu- ja köögivilju, siis pead selle välja tooma vastavatesse kommentaaride lahtritesse või nende puudumisel kirjutada e-mail ning loota parimat. Isegi nende kommentaaride jätmine ei taga 100%-selt, et läheb nii nagu soovisid. Küll aga tuleb ise aktiivne olla, kommenteerida ja e-kirju saata, ja ehk ühel hetkel mõistetakse, et kilekotid on OUT!
- kui soovid kilekotivabalt kogu oma kauba kätte saada, tee linnuke või jällegist, kirjuta vastavasse lahtrisse või e-mail. Üks jälgija soovis oma tooteid banaanikasti ja sai ka. Prisma lahkelt pakkis!
- võid saada riknenud või aegunud toitu. Ise on ikka kõige kindlam enda toitu valida ja kvaliteedis kindel olla. Samas teevad inimesed oma tööd ja saavad selle eest palka. Nad annavad kindlasti parima. Ilmselt hakatakse tellimusi juba hommikul vara pakkima ja tekib rohkem vigu 🤷♀️ Ma aga suurt paanikat ei tekita, annan neile lihtsalt teada ja loodan, et jagavad infot oma töötajatele.
Mida võiksid kauplused veel ära teha seoses e-tellimustega?
- kõigil võiks olla valikuvõimalus, et valida kilekoti asemel paberkott või mingi kast korduvkasutusse võtta.
- võiks olla elementaarne, et puu- ja köögiviljad tulevad kilekotita. Lihtsalt kohe panna toodete juurde ja ostukorvis ka nähtavaks teha info, et kõik viljad pakitakse lahtiselt. Kui kellelegi ei sobi see “ebahügieenilisus”, siis ärgu telligu neid e-poest.
- kahjuks ei pakkunud ükski pood võimalust tellida pakendamata kaupa. No näiteks lahtiseid pähkleid. Sellele on lihtne lahendus- väikesed paberkotid(ilma plastikuta), lihtsalt paber, mida edaspidi saab kasutada samal eesmärgil või kaminas/pliidi all tulehakatuseks. Ma oleks heameelega seda võimalust kasutanud.
- võimalus puu- ja köögivilju tellida tüki kaupa, samas kaalu järgi võimalus võiks ka olemas olla. Kui ma tellisin virsikuid ja pidin tegema seda kaalu järgi, ei kujutanud ettegi, palju ma poole kilogrammi eest virsikuid saan. Tavaliselt poest ostes ei pööra kaalule üldse tähelepanu. Seega sain 3 virsikut, mis said imeruttu otsa 😀
- võiks olla võimalik valida, kas soovin kaubaga arvet. Nagunii saadetakse arve e-mailile, seega ei näe vajadust paberarvele. Oma kauba saab ju telefonis oleva arve abil ka üle kontrollida.
Milliseks kujunes minu TOP, alustades parimast?
- SELVER
- PRISMA
- MAXIMA
- COOP
Miks nii?
- SELVER- ütlen ausalt, esimese ja teise koha vahel käis tihe rebimine. Mõlemat keskkonda on väga mugav kasutada ja enim meeldib kommentaaride jätmise võimalus. Mis sai otsustavaks, oli Prisma poolt saadetud arve, kuhu oli kinnitatud ka ostutšekk. Ei aitäh, BPA!
- PRISMA- oma kohta väärt, tugev teine ütleks!
- MAXIMA- kilekotimajandus häiris, aga e-poodi oli siiski mugav kasutada
- COOP- kilekotimajandus häiris samamoodi, aga e-pood on kõige nukram oma valikuvõimaluste ning mugavuse poole pealt. Isegi ostukorvi ülevaadet pead kuskilt imenurgast otsima.
Selliseks kujunes minu kogemus, 2019. aastal juuni-septemberi algus, sooritatud e-tellimustele nimetatud kauplustes. Kõigil on veel arenemisruumi, aga see on ainult positiivne. Kui poleks kuhugi edasi liikuda, mille nimel üldse pingutada? Loodan, et tulevikus mõistavad nende ettevõtete juhid, et jätkusuutlikus ning panus looduse hoidmisele, tagab õnnelikumad kliendid ning tervema elukeskkonna!
Mina aga jätkan rõõmsalt turul ja poes käimist ning vajadusel hüppan e-kauplusest ka läbi! 🙂 Päikest!
Aitäh! Ise olen püüdnud arvet pidad, kus kuidas pakendatakse ja pidevalt ununeb, et kas nii oli coopis või seleveri või see too prisma kord.
Jätkake rohelisust!
Tore, et sain abiks olla! 🙂
Mina Prismast küsimise peale banaanikasti ei saanud, samuti olid küsimise peale kilekotita pakendatud õunte kaalumissilt kilekoti külge kleebitud ja siis sealt rebitud. Tekkis küsimus, mille jaoks ma siis kilekotita neid tahtsin?
Samas Selverist olen iga kord oma banaanikasti saanud ja pole ka väikeseid kilekotte topitud.
Coopi kilekotihunnik tõesti kommentaare ei kannata.
Aitäh, et oma kogemust jagad. Tundub, et siin sõltub palju ka pakkijast. Loodan väga, et tulevikus on see ettevõtete poolt sedasi reguleeritud, et kõik peavad ühtemoodi talitama ning kliendi soove jälgima ja võimalusel täitma. Ehk olid need kastid sellel hetkel juba likvideeritud?